Am să răspund direct la întrebarea care probabil că te frământă cel mai tare: da, deschiderea portierelor din spate este fix aceasta pe care o vezi în imagini. Tesla Model X este aici şi vine să redefinească segmentul SUV-urilor şi al MPV-urilor.
Să începem cu partea care contează cel mai mult şi unde lucrurile nu s-au schimbat câtuşi de puţin: motorizarea. Tesla Model X are două motoare – cel din faţă cu 263 de cai-putere şi cel din spate cu 510 CP – şi un cuplu motor însumând 967 de Newtoni-metru. Asta înseamnă că este capabil să accelereze 0-100 km/h în 3,2 secunde şi să parcurgă primii 400 de metri în 11,7 secunde – în Ludicrous Mode, desigur. Este cel mai rapid SUV din lume? Da, este. Până şi cea mai lentă versiune (90D) face un BMW X5 M să fie nedumerit: 0-100 km/h în 4,8 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.
O altă cifră de relevanţă ar fi cea a autonomiei maşinii – Tesla Model X poate parcurge până la 413 km fără să aibă nevoie de alimentare. Pentru versiunea mai puternică P90D, distanţa este uşor mai mică, de 402 kilometri.
Continuând cu chestiile plictisitoare (comparativ cu ce o să citeşti în curând, cel puţin), Tesla Model X cântăreşte 2.449 de kilograme atunci când este echipată full, şi poate tracta până la 2.268 de kilograme. Şi are un coeficient aerodinamic Cx de doar 0,24 – adică foarte-foarte mic pentru o maşină atât de mare.
Nu, nu poate face off-road.
OK, să trecem la lucrurile cu adevărat fascinante, adică acelea care îţi conturează viaţa în spatele volanului. Din spusele celor care deja au pus mâna pe ea un pic, interiorul – prin minunăţiile de ecrane şi prin calitatea materialelor – se simte ca un premium desăvârşit, comparabil cu S-Class sau Range Rover. Şi, mulţumită multitudinii de spaţii vitrate, se simte ca o mare bulă SF.
Uşile „falcon” nu sunt unele dintre cele mai rapide din lume – chiar deloc – însă îţi garantează accesul către cele trei locuri individuale ale banchetei spate indiferent de câte obstacole ai în părţi. Şi se deschid singure. Adică toate uşile se deschid singure când vii către ele. Sistemul se numeşte „majordom invizibil” şi, cu ajutorul unor tehnologii „ultrasonice” pot scana zona din jurul maşinii şi pot depista deplasarea către o anumită portieră. Şi după ce te urci în maşină şi apeşi frâna de mână, se şi închid singure.
Tesla Model X dispune de două tipuri de configurare a spaţiului interior – cu şase sau cu şapte locuri, dispuse 2-2-2 sau 2-3-2.
„OK, dar pe lângă toate giumbuşlucurile astea, este şi sigură?” o să întrebe unii dintre voi. Da, producătorul spune că Model X este aşteptat să obţină cinci stele pentru oricare dintre categoriile de teste de impact, implicit cele de răsturnare / rostogolire. Centrul de greutate extrem de jos va face maşina să se răstoarne de puţine ori şi să pice pe roţi, în cele din urmă. În cazul improbabil în care acest lucru nu se întâmplă, Tesla crede că Model X este evacuabil uşor.
Şi acum, cireaşa de pe tort: Tesla Model X dispune de un „mod de apărare pentru arme bio”, maşina devenind „cel mai sigur loc în cazul unui atac cu arme chimice”, citândul pe nimeni altul decât Elon Musk, omul care a făcut posibil tot ce ai citit mai sus.
Deeeci? Ce părere ai?
VIDEO: